تطورات طارئة .." محمد علي " الفنان المغمور يخرج الجنرال " السيسي " عن صمته والأخير يظهر بهيئة مغايرة وغير معهودة ويفاجأ المصريون برد صادم (اخر المستجدات ) | اليمني اليوم

تطورات طارئة .." محمد علي " الفنان المغمور يخرج الجنرال " السيسي " عن صمته والأخير يظهر بهيئة مغايرة وغير معهودة ويفاجأ المصريون برد صادم (اخر المستجدات )

يبدو أن الفنان والمقاول المصري، محمد علي، قد أصاب أوتاراً حساسة لدى الرئيس عبد الفتاح السيسي، الذي ظهر للمرة الأولى بشعر أبيض من دون صبغة، خلال فعاليات المؤتمر الثامن للشباب، اليوم السبت، معلناً عن تحديه لجميع المصريين، من خلال اعترافه ببناء العديد من القصور الرئاسية، وعزمه على تشييد أخرى، وإقراره بصحة بعض المعلومات الواردة على لسان المقاول الذي عمل مع الجيش.

اقـــــــرأ ايـــــضــــا:





 

 

 

وقال السيسي: "آه آمال إيه، أنا عامل قصور رئاسية، وهأعمل تاني... أنتم هاتخوفوني، ولا إيه، أنا اعمل واعمل، لكن مش باسمي، مافيش حاجة باسمي، ده باسم مصر... هو مش هايبقى موجود في مصر غير قصور محمد علي ولا إيه... أنا ببني دولة جديدة في العاصمة الإدارية الدنيا كلها هاتتفرج عليه، هي مصر شوية ولا إيه؟، وهأعمل مدينة فنون وثقافة هي الأكبر في العالم، سواء في العاصمة الإدارية أو العلمين الجديدة".

وأضاف: "الناس في مصر بقالها أسبوعين ماعندناش غير الموضوع إياه (محمد علي)، والأجهزة (الأمنية) باست إيدي عشان ماتكلمش عنه... وأنا مش زعلان، لأني متوقع ده، وكل اللي يهمني إن أنتم (المصريين) تبقوا مطمئنين، ومتأكدين، إننا ما بنسمحش إن يبقى حد مش كويس في مؤسسات الدولة، ويستمر معانا... أمر طبيعي إن يبقى فيه حد مش كويس، لكن مش طبيعي إننا نقبله أو نشجعه أو نسكت عليه".

وتابع السيسي: "حاولت ما أدخلش في تفاصيل كثيرة عشان الزملاء في الأجهزة مايزعلوش، ودول بقالهم 10 أيام بيبوسوا في إيدي عشان ماتكلمش في الموضوع ده... لكن أنا بقول إن بعض الأخبار والمعلومات المتداولة عن مشاريع الدولة والمؤسسة العسكرية صحيحة... والأمر الخطير إن الجيش مؤسسة مُغلقة، وحساسة جداً لأي سلوك مش منبضط، خصوصاً بالنسبة للقيادات، وأخطر شيء إن حد يلعب في الثقة دي".

لمتابعة الأخبار أولاً بأول سجل اعجابك بصفحتنا : اليمني اليوم

إضافة تعليق
الأسم
موضوع التعليق
النص